Prada – Bracia Prada – zaczęło się od butik z kuframi w Galerii Vittorio Emanuele

Prada, Milan

Prada, Milan – Milano – Mediolan – butik Prady w Galerii Vittorio EmanuelePrada4

Prada

Historia Prady

zaczyna się w 1913 roku, kiedy Mario Prada wraz ze swoim bratem Martino otworzyli bardzo elegancki butik w Galleria del Duomo w Mediolanie. Szyld sklepu głosi „Fratelli Prada”. Z okna można dostrzec walizki, kufry, torby podróżne, torby wieczorowe, laski i pudełka z biżuterią. Całość wykonana ręcznie, ręcznie ze skóry dowolnego zwierzęcia: słonia, krokodyla, węża, morsa itp. Do tego dochodzą przedmioty designerskie w ceramice, porcelanie, zegarkach, sztućcach, krysztale. Prawdziwa różnorodność przedmiotów, które sprawią, że mały butik będzie znany w kręgach szlacheckich już za sześć lat.

Historia Prady i jej sukcesy podczas I wojny światowej

W rzeczywistości, w 1919 roku, pod koniec I wojny światowej, historia Prady będzie miała ważny punkt zwrotny. Sklep stanie się oficjalnym dostawcą królewskiego domu Savoy. Rola wielkiego prestiżu, który w krótkim czasie sprawi, że Bracia Prada będą mieli bardzo duże portfolio użytkowników złożone ze wspaniałych rodzin z Mediolanu, ale także z Europy. Aż do stania się punktem odniesienia krajowej i międzynarodowej mody na galanterię skórzaną.

Mario Prada, działacz akcji katolickiej, przynosi tajne dokumenty prześladowanemu przez faszystów Don Luigiemu Sturzo. Dlatego torby na początku działalności są wykonane z szeregiem tajnych przegródek, przeznaczonych do przechowywania dokumentów, których nie powinno się znaleźć.

Historia Prady i kryzys w czasie II wojny światowej

Jednak podczas II wojny światowej Prada upadła, podobnie jak wszystkie przedsiębiorstwa w tym okresie. Zrezygnowano z pomysłu otwarcia trzeciego sklepu w Rzymie. Drugi sklep, przy via Manzoni w Mediolanie, zamyka się marnie. To w tych latach Prada się zmienia, staje się nieco bardziej popularna, a jej produkty kupuje klasa średnia. Wraz z rozszerzeniem celu mały luksusowy butik odrodzi się, nawet jeśli lata nie będą łatwe.

Historia rewolucyjnego punktu zwrotnego Prady i Miucci

Historia Prady na tym się nie kończy. Sukces powróci i zostanie wzmocniony dopiero w 1977 roku, kiedy firma przejdzie w ręce wnuczki Mario, Miuccii. Ukończyła politologię na Państwowym Uniwersytecie w Mediolanie, po walce o prawa kobiet w Mediolanie w latach 70., Miuccia przekształci firmę w globalnego giganta luksusu. W 1985 roku Miuccia zaprojektuje klasyczny i elegancki plecak z czarnego nylonu, który stanie się ikoną stylu. Jednak w 1988 roku nadchodzi pierwszy pokaz mody. Wreszcie w 1992 roku powstanie Miu Miu, marka, z którą Miuccia będzie dystrybuować bardzo eksperymentalną i nowoczesną odzież damską, przeznaczoną dla młodego odbiorcy. Temat jest zawsze ten sam: rewolucja i obalenie zasad.

Prada szybko zaczęła budować luksusowego giganta i przejmować na własność najważniejsze marki tamtych czasów, takie jak Helmut Lang, Fendi, Car Shoe, Santacroce itp.

W 2000 roku Prada wprowadziła na rynek linię okularów Prada Eyewear i szybko stała się grupą o globalnym charakterze i perspektywach.

W czerwcu 2011 roku weszła na giełdę w Hongkongu, a marka rozprzestrzeniła się na cały świat.

Dziś w portfolio marek Grupy Prada znajdują się cztery marki: Prada, Miu Miu, Chruch’s i Car Shoe, dzięki którym stała się jedną z najważniejszych, eleganckich i znanych marek modowych i modowych na świecie.